Genel Müdürlüğümüz Elektronik Belge Yönetim Sistemi'ne Geçti


Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) için gerekli altyapı ve eğitim çalışmaları Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı koordinasyonunda tamamlanmış olup 10 Mayıs 2018 tarihinden itibaren Genel Müdürlüğümüz bünyesinde 20 ilçede 34 Tahsilat Merkezi ve diğer tüm hizmet birimlerimizde kullanılmaya başlanmıştır.

İçişleri Bakanlığı tarafından hazırlanmış ve 7099 Sayılı Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Amacıyla Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun ile Resmi Gazetede 10 Mart 2018’de yayınlanmış Tüm yerel yönetimlerin kullanımına açılan EBYS Sistemi, kurum içi ve kurum dışı yazışmalarla ilgili bütün süreçlerin bilgisayar ortamında elektronik olarak yapılmasına olanak sağlarken yazışmaların standartlaşmasını, yazışma sevk, paraf ve onay sürelerinin kısalmasını, harcanan emek, zaman ve kırtasiye maliyetlerinden tasarruf edilmesini ve yazışmaların sağlıklı bir şekilde dijital olarak arşivlenmesini de mümkün kılmaktadır.

Genel Müdürlüğümüz İçişleri Bakanlığı tarafından hazırlanmış olan EBYS sistemini devreye alan ilk Su Kanalizasyon İdaresi olmuştur.

 

EBYS İle Neler Yapılabilir?

  • EBYS, evrakları zamanında kurum içi ve kurum dışı ilgililere en kısa yoldan ulaştırabilir.
  • Evrakların birden fazla noktaya (örneğin; tüm birimlere) aynı anda tek tuşla dağıtımı yapılabilir.
  • İşlem gören evrakların durumları takip edilebilir.
  • Evraklar kontrol edilerek performans değerlendirmesi yapılabilir.
  • Elektronik imza ile kurum içi ve kurumlar arası yazışmalar, resmi olarak bilgisayar ortamında yapılabilir.

 

EBYS’nin Sağladığı Yararlar

  • Evrak hazırlamak için kırtasiye giderlerinden, zamandan ve iş gücünden tasarruf sağlar.
  • Evrak sevk, paraf ve onay sürelerini kısaltır.
  • Evraklara mekandan bağımsız hızlı ve güvenli erişim imkanı sağlar.
  • Evrakları güvenli bir şekilde arşivler.
  • Evrak akışını hızlı ve doğru sonuçlandırır.


Diğer Haberler Tüm haberler için tıklayınız.
07 HAZİRAN 2018, Perşembe     Sayfayı Paylaş